יום חמישי, 11 בספטמבר 2008

אלפי סוהרים בבריטניה חוששים לחייהם לאחר שפרטיהם אבדו

הנה חוק טבע שיש להביא בחשבון כל אימת שמבקשים להקים מאגר מידע חדש: מאגר הוא פוטנציאל של סכנה. ככל שהמידע שבו רגיש יותר, כך רבים יותר רוצים לשים עליו את ידם, וניסיון החיים מלמד, שחלק מהם גם מצליחים.
החודשים האחרונים לא הטיבו עם ממשלת בריטניה (גם) בהיבט של הגנה על הפרטיות. שוב ושוב מקבל הציבור דיווחים על דליפות מידע רגיש ממאגרים, שאמורים להיות שמורים ומאובטחים. השערורייה האחרונה היא היעלמותו של כונן מחשב ובו פרטים אישיים של כחמשת אלפים סוהרים. לדליפה הזו יש אספקטים ביטחוניים, משום שסוהרים עלולים להיות יעד לפעולות נקם. בידיעה שהתפרסמה היום ב"הארץ" יש פירוט של אירועים נוספים בהקשר זה.
מי שאחראי לדליפת המידע היא חברה פרטית שמבצעת במיקור חוץ שירותי אחסון ועיבוד מידע דיגיטלי. מה שמביך לא פחות הוא שהחברה שאחראית לדליפה הנוכחית, היא זו שנשכרה על ידי הממשלה לבצע את פרויקט תעודת הזהות הביומטרית.
במדינת ישראל החליטו לא רק על תעודת זהות ביומטרית, אלא על הקמתו של מאגר מידע עם נתונים ביומטריים של כל תושבי ישראל. האומנם מצב אבטחת המידע במדינת ישראל יכול להבטיח לנו, שאצלנו זה לא יקרה?
התשובה שלי לשאלה כבר התפרסמה: מידע אישי רב דולף ממאגרי המידע של המדינה. משרד הפנים, שמבטיח לשמור על המאגר הביומטרי החדש, הוא שאחראי לכך שמרשם האוכלוסין מתגלגל ברשת האינטרנט זמין לכל דורש. וגם מאגר המידע ה"מאובטח" של הרשות לאיסור הלבנת הון דלף לאחרונה. העובדה שמאגרי מידע דולפים אינה יכולה לשמש מחסום בפני הקמתו של כל מאגר, אבל היא בהחלט חייבת שיקול חשוב לפני שמחליטים על פגיעה נוספת בפרטיות.


ידיעות נוספות על דליפות המידע בבריטניה ראו:
וראו גם מאמר מאתמול ב-Guardian:

אין תגובות:

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park