יום שבת, 2 באוגוסט 2008

האח הגדול - ידיעות משם ומפה: רשימה של כל הידיעות שהתפרסמו

הנהלת רכבת ישראל דורשת מהעובדים מידע אודות עברם הפלילי; נציגי ועד העובדים הורו להם שלא לשתף פעולה - TheMarker 14.1.09: אגף הביטחון ברכבת ישראל שלח בימים האחרונים לעובדי החברה טפסי "הסכמה על מסירת מידע על רישום פלילי", בהם נדרשו העובדים להסמיך את משטרת ישראל למסור לידי הרכבת מידע אודות הרישום הפלילי שנרשם לחובתם, אם בכלל, במאגרי המשטרה. בתגובה, טוענים ברכבת, נציגי הוועד הורו לעובדים לא לחתום על הטפסים.
You Are Being Watched ACLU Blog- מכת מצלמות המעקב מתפשטת גם בארצות הברית. אתר חדש עוקב אחר העוקבים http://www.youarebeingwatched.us/.
.
ועדת גוגל למינוי שופטים: איך פסק הדין שלך יהיה ראשון באינטרנט? הארץ 13.1.09 - שופטים שיודעים לקדם את עצמם בתקשורת, למתג את עצמם כמומחים בתחומי נישה כמו פירוקים וכינוסים וקניין רוחני, יבלטו לא רק בעיני הקורא, אלא גם בפני ועדות הקידום כשירצו לשדרג את מעמדם המקצועי. פסק דין שיופיע ראשון בגוגל עשוי להקנות לכותב שלו אזכורים רבים בפסקי דין או בכתבי טענות אחרים, אף אם לא מדובר תקדים חשוב.
.
בחסות המאבק בפורנו: סין הסירה בלוגים פוליטיים הארץ 12.1.09: - מאז תחילת המלחמה נגד פורנו באינטרנט, הסירה סין 91 אתרים בשל הצגת תכנים פורנוגרפים ו"גסים", כך הודיעה התקשורת הממלכתית הסינית. אולם, אז יום שישי התברר כי גם פורטל הבלוגים הפוליטיים, Bullog.cn מפורסם אינו נגיש מאז יום שישי.
.
מיליוני מסמכים נעלמו מהבית הלבן; האם בוש וצ'ייני רוצים לשכתב את ההיסטוריה? הארץ 7.1.09: כ-300 מיליון מיילים שנשלחו לממשל ועל ידו נעלמו בצורה מיסתורית. היסטוריונים חוששים שהנשיא וסגנו מנסים להסתיר פרטים מביכים.
חופש הביטוי מהשטח - עומר טנא TheMarker 6.1.09: באופן טבעי יוצר המילבלוגינג בעיה של ביטחון שדה. חיילים עלולים לחשוף באמצעותו טקטיקות, אמצעי פעולה ואמצעי לחימה, ועל ידי כך לפגוע בביטחונם ובביטחון חבריהם ליחידה. ואולם מול הבעיה הזאת ניצבים אינטרסים משפטיים חזקים, כמו חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת. נראה שבעניין זה הטכנולוגיה תגבר על כל פקודת מטכ"ל.
.
האיחוד האירופי רוצה לחדור למחשבי האזרחים ynet 5.1.09: במסגרת תוכנית ללחימה בפשיעה המקוונת באיחוד האירופי, המשטרה תוכל לשלוח סוסים טרויאנים לגולשים ולעקוב אחריהם ללא צו.
.
סין מאשימה את גוגל בהפצת פורנו הארץ 5.1.09 - שבע סוכנויות ממשל שונות ישתפו פעולה בקמפיין "לטיהור הסביבה התרבותית של האינטרנט ולהגנת ההתפחות הבריאה של קטינים", נמסר ממשרד המידע של הקבינט הסיני. סורנוגרפיה אסורה בין על פי חוק אם כי האינטרנט מציב אתגר משמעותי גם למדינה, שידועה בסינון התכנים הקשוח שלה.
.
סין נגד גוגל והאתרים הגדולים: מפיצים תוכן גס - ynet 5.1.09 : ממשלת סין, המפעילה צנזורה על הרשת, טוענת כי האתרים הגדולים במדינה, בהם מנועי החיפוש גוגל ובאידו, לא מפעילים מספיק סינון נגד תוכן גס
.
סין חסמה את הגישה לאתר ה"ניו יורק טיימס" - הארץ 21.12.08: מוקדם יותר השבוע הגן דובר מטעם משרד החוץ על זכותה של ממשלת סין לצנזר אתרים שתוכנם נתפס על ידי הממשלה כלא חוקי. לדבריו, גם ממשלות אחרות מגבילות את השימוש באינטרנט.
איך מעלימים את התוצאות המביכות בגוגל? - אדר שלו Ynet 21.12.08: חיפשתם את עצמכם בגוגל ומצאתם תמונות ואתרים מביכים? תמורת כמה אלפי שקלים, חברות למיתוג אישי באינטרנט ישמחו לעזור לכם לשנות את התמונה הזו.
משרד החינוך מציג: מבחן השתן ומיתרי הקול - רותי סיני הארץ 15.12.08: סטודנטים להוראה נדרשים לעבור בדיקות רפואיות מקיפות: "אני רק לומד. משרד החינוך אפילו לא הציע לי עבודה. מה הוא תוחב את האף?"

האח הגדול עינו סגורה - שחר אילן הארץ 15.12.08: מה קרה מאז שעבר חוק האח הגדול לפני כשנה ועד היום? לא הרבה. חברות הטלפון מאוד לא מתלהבות למסור את מאגרי המנויים שלהן למשטרה כדי שירוכזו שם במאגר מידע אחד גדול.

חוק האח הגדול אושר בוועדת חוקה - שחר אילן הארץ 14.12.08.

סוני אספה מידע על קטינים ותשלם מיליון דולר - ynet 14.12.08: מה קרה מאז שעבר חוק האח הגדול לפני כשנה ועד היום? לא הרבה. חברות הטלפון מאוד לא מתלהבות למסור את מאגרי המנויים שלהן למשטרה כדי שירוכזו שם במאגר מידע אחד גדול.
התקנות לבניית מאגר נתוני תקשורת במשטרה עלולות לפגוע באינפורמציות שחל עליהן חיסיון - Dailymaily 12.12.08: כך קובל עו"ד פינצ'וק, בשיחה עם DailyMaily ● לדבריו, עד כה הפרה המשטרה את כל החוקים בניסיונה לצותת ולעקוב אחר כולנו, ואין סיבה שגם הפעם היא לא תחרוג מסמכויותיה
Liberty warns against expensive and unnecessary ID card
גוגל תחוייב בשנית למסור פרטי בלוגר משמיץ
רשות המסים תחויב לפרסם מידע על נישומים שביצעו הסדרי כופר
הסכם ת"ז חכמות - בתוך כשבועיים
האח הגדול מפקח על הכבישים
Privacy is Not Partisan
אדם שראה שמצלמים אותו ולא מחה - ייחשב כמסכים לפרסום תמונתו ברבים
רשות שדות התעופה מחפשת מצלמה משוכללת במאבק נגד חאפרים
בית משפט בארה"ב: צריך צו כדי לעקוב אחר אדם באמצעות הסלולרי שלו
פסק דין בארה"ב: גם דואר זבל הוא חופש ביטוי
Virginia Court Strikes Down Anti-Spam Law
מלחמת הדפדפנים ופרטיות גלישה
תוכנית בבריטניה: לעקוב אחר תנועתם של מיליוני נהגים ביום

אין תגובות:

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park