יום שבת, 4 ביוני 2011

אישור הכנסת לתקנות ולפיילוט של הכור הביומטרי

פוסט "בהקמה"

כתבתי כבר פעם שמה שאני עושה פה זה קודם כל בשבילי? שלא אשכח...
אפשר לקרוא בלינקים למטה על הדיון שהיה בכנסת. אחרי דיונים כאלה אני כל מרוקן - אין מילים... ואולי אין כוח.
כשיתפרסם הפרוטוקול מקווה לחזור אליו ואז לשתף את כולם בפנינים. מקווה רק ש"פנינים" לא יושמטו מהפרוטוקול, שלא נצטרך להתחיל ולבדוק אל מול ההקלטה.

אם בכל זאת - גנבתי שלוש נקודות מעירא, כדי להשוות אותן בעתיד אל מול הפרוטוקול:

הבעיה שבלטה לנו היא שכאשר מסתכלים על כל המדדים, עדיין לא הוגדרו שם מראש סיפים שמעליהם או מתחתיהם הפיילוט יוגדר ככשלון. "מה זאת אומרת להגדיר מראש את הסיפים?!" רעם שטרית כשהעלינו את זה – "קודם נראה את התוצאות ואז יחליט השר אם זה מספק או לא!". פייספאלם. הזכרתי למר שטרית את עברו האקדמי במדעי החיים, ככה לא עושים ניסוי, וכאן התחילה המולה של כדקה שלמה של חילופי צעקות בינו לבין קלינגר ופינצ'וק, "זה מאגר, לא מחקר!" – "אבל פיילוט משמעו ניסוי וצריך לקבוע פרמטרים להצלחה!". בקיצור לא ברור מה הפיילוט בודק. בחוק כתוב מה הוא אמור לבדוק, אבל הצו, למרות כמה תיקונים, עדיין לא אומר הרבה. המשמעות ברורה, הפיילוט לא יכשל, כי אין לו מה להוכיח. שטרית אמר את זה יפה שלוש או ארבע פעמים "אם זה היה תלוי בי בכלל לא היה פה פיילוט".


שאלנו את שטרית למה אנחנו רואים את התקנות רק שלושה ימים לפני ישיבה, והסתבר לנו שגם אנשי ממשל מסביבנו היו באותו המצב. עברנו לשאול למה השושו, ולמה הפגישות הסודיות. שטרית נבח שלא היו ישיבות סודיות ושאני שקרן ("טועה" ו"שקרן" חזרו הרבה בפיו היום לסירוגין). אחרי הישיבה שאלתי אותו שוב לגבי הישיבה מה-22 לנובמבר, והפרוטוקול שדלף – "אה! זאת היתה רק התייעצות, לא "ישיבההה" ולכן לא הוזמנו אנשים!". קוראים יקרים, איך הייתם קוראים לכ-20 אנשים היושבים בחדר הועדה לשעתיים או אולי יותר, ומייצרים פרוטוקול אך לא מפרסמים אותו? האם זו "התייעצות פעוטה" או ישיבה סודית?


כאן חזרנו לדבר על הצעת שמיר או לא (למורת רוחו של שטרית זה עלה כמה פעמים), ולמרות שיורם אורן הסכים בלי סייג שמגירות של 700 איש (הצעת שמיר בעוד אחת מה"התייעצויות" שלא פורסמו להן פרוטוקולים) היו מספיק טובות סטטיסטית למניעת הרכשה כפולה, עדיין המאגר ישאר 1:1 בשביל המשטרה. שטרית אפילו לא היה מוכן לשמוע על בחינה במקביל למאגר את שיטת המגירות של שמיר, ולהחליט איזו מהשיטות מספיקה אחרי שנתיים פיילוט.

אהוד קינן ת"ז חכמות - מנובמבר ynet
עירא אברמוב הפיילוט בדרך, הכינו את המסכות
צבי זרחיה שני חברי כנסת בלבד אישרו את תקנות וצו המאגר הביומטרי
אריק בנדר אושרו תקנות המאגר הביומטרי: יחולקו ת.ז נרג'
עומר כבירי המאגר הביומטרי יוצא לדרך: הח"כים נתנו את האישור הסופי להקמתו כלכליסט
עומר כבירי, מי שיחק אנגרי בירדז ומי סובל משפיכה מוקדמת? כך אושרו תקנות המאגר הביומטרי

אין תגובות:

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park