יום שבת, 9 בינואר 2010

מצלמות מעקב בבני עי"ש

שוב מנצלת המשטרה טרגדיות כדי לקדם את מצלמות המעקב. במקום לדאוג לביטחון הם מדברים על "תחושה של ביטחון". התחושה שלי היא ששר המשטרה וקציניה חושבים שכולנו מטומטמים.
.
המשטרה ממשיכה לעשות שימוש ציני בטרגדיות. בעקבות הרצח הפדופילי בבני עי"ש סיירו במקום השר לביטחון פנים אהרונוביץ ומפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב יוחנן דנינו. דנינו והודיע שיוצבו מצלמות ברחבי היישוב כדי להעניק תחושת ביטחון לתושבים. אהרונוביץ' אמר כי הוא בטוח שהמשטרה וכל הנוגעים בדבר עשו עבודה טובה, אך "צריך להפיק לקחים מהמקרה. אולי זה לא היה מונע את הרצח, אבל היה מונע תופעות של אלימות אחרות וצריך לשלב גם את המסגרות ההוריות, החינוכיות, הרווחה והמשטרה כדי להפיק לקחים וחשיבה מחודשת" (ynet 8.1.10).
.
אפשר היה לפטור את האיוולת הזו בהרמת גבה אילולא היתה כאן אסטרטגיה קבועה של המשטרה "להתלבש" על טרגדיות ולהשתמש בהן כדי להרבות סמכויות וכוחות או סתם כדי להראות "שעושים משהו". כזכור בחודש אוגוסט, לאחר רצח אריק קרפ בחוף תל ברוך, הביע השר אהרונוביץ תמיכה בהצבת מצלמות בערים, וקבע כי "טובת הציבור במקרה הזה גוברת על זכויות הפרט… תחושת הביטחון חשובה לי" הוא אמר, אבל לגבי העיקר, כלומר על מקרי הרצח, הוא אמר שצריכים "לקחת את זה בפרופורציה" (ynet 18.8.09). בהקשר ההוא כבר הזכרתי ולא אלאה מלהזכיר את Schneier , שאמר על קישקוש מהסוג הזה:
.
"The cameras aren't about security,
they're about security theater"
.
אגב, כדי למנוע פשעים פדופיליים אפשר גם להציב מצלמה בכל בית אולי גם להצמיד לאברי המין של כל אחד מאיתנו אלקטרודות שישדרו מידע למחשב המרכזי של אהרונוביץ'. אבל מותר לקוות שלמשטרה יהיו רעיונות יעילים יותר ומטורפים פחות כדי לבצע את תפקידה ולשמור על ביטחון הציבור. אם היא תדאג לזה אנחנו כבר נדאג לתחושות שלנו. בינתיים התחושה שלי היא שהשר והמשטרה חושבים שכולנו מטומטמים.
***
תוספת מאוחרת 11.1.10:
עוד אחד שיודע מה טוב
נתקלתי היום ברשימה של רפי גליק ב-CafeTheMarker, שאומר ש"המצלמות בבני עי"ש כבר לא יעזרו" אבל ממליץ בחום על רישות הערים הגדולות במצלמות מעקב, בסיבים אופטיים ובמערכות תקשורת אלחוטית. את הרשימה המלומדת הוא חותם בשאלה "האם השר לבטחון פנים יעבור מדיבורים למעשים ויפעל להתקנת אמצעים טכנולוגיים למניעת פשע?" נראה שאם השר ירים את כפפה יוכל גם גליק לעבור מדיבורים למעשים טובים ולהפנות אותו לפרסומים השיווקיים של ECI, שבה הוא משמש כמנהל בכיר (ראו: Broadband Communications for Municipal Development).

אין תגובות:

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park