יום רביעי, 14 בינואר 2009

מצלמות מעקב - מי יעקוב אחר העוקבים

ACLU הקים אתר שיעקוב אחר מצלמות המעקב ברחבי המדינה. בארי סטיינהארדט, חבר בצוות הפרויקט "טכנולוגיה וחירות" בארגון הזכויות האמריקני מציג את האתר החדש - you are being watched . us. יותר ויותר מרחבים ציבוריים מכוסים על ידי מצלמות מעקב, שמחוברות למרכזי בקרה ממוחשבים. בעוד שבעבר היה התיעוד מתבצע על גבי קלטות וידאו "בלתי מזיקות" הרי שהיום נעשה הדבר על מדיה דיגיטלית, שמאפשרת לאגור את המידע על כוננים אינסופיים כמעט, לקטלג ולעבד אותו - פעולות שמעצימות את הפגיעה, הפוטנציאלית והממשית, בפרטיות. במקומות מסויימים כבר החלו לפעול לחיבור מרכזי הבקרה למערכות אוטומטיות לזיהוי פנים (automated image analysis) - ריצות מחשב אוטומטיות יוכלו לתת רשימות של אנשים שהיו במקום מסויים בזמן מסויים, או לאתר אנשים לפי תמונת הפנים "הביומטרית" שלהם. אנו נעים במהירות לעבר עידן חדש חלוטין, אומר סטיינהארדט, בלי כל יכולת לדעת היכן מוצבות המצלמות ולפקח על השימוש בהן. להמשך…


לכן הוקם האתר, שיעקוב אחרי מצלמות מעקב. באתר כולל מפת פלש של ארה"ב ובה מסומנות הערים שהתקינו מצלמות מעקב עירוניות, כתבות עיתונאיות, ספרות אקדמית, ומקורות אחרים שמתמקדים בפריסת המצלמות, קישוריות למחקרים בנושא (חוסר) היעילות. בנוסף יש באתר מדור של "קריאה לפעולה".

"זה רק עניין של זמן" כותב סטיינהארדט, "שהאמריקאים יבינו את הנזק והביזבוז המשווע שכרוך במצלמות המעקב. ועד אז - לפחות אנו עוקבים אחרי מה שמתרחש".

מה המצב אצלנו? התייחסתי קצת לזה לא מזמן. בתור התחלה חשבתי על רגולציה. חוץ מזה, מומלץ על פעולה עצמית: לנדנד לרשויות ולא להרפות: לדרוש הסברים, לדרוש נהלים, לדרוש מידע - מה עושים עם המידע שנאגר, מי אחראי על מרכז הבקרה, מה הפיקוח עליו. במקרים מתאימים ניתן יהיה לחשוב על מעבר לאפיקים משפטיים. אם נשתוק - ידברו המצלמות וההפקרות תחגוג.

* * * * * * * * *

D.C. Council Questions Camera Plan - washingtonpost 3.6.08
In the News: Update on D.C. Council Hearing about CCTV - PrivacyLives 3.6.08
Testimony of Melissa Ngo - Committee on Public Safety and the Judiciary of the D.C. Council At a Hearing on “Video Interoperability for Public Safety” Program. 2.6.08
Preliminary Findings of the Statistical Evaluation of the Crime-Deterrent Effects of
The San Francisco Crime Camera Program
- University of California, Berkeley 17.3.08

אין תגובות:

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park