יום ראשון, 18 בינואר 2009

מצלמות מעקב אחר ילדים בני ארבע

Jason Lewis מספר ב-DailyMail הבריטי:


בתי ספר התקינו בכיתות מקרופונים ומצלמות במעגל סגור כדי לפקח על ילדים תלמידים. גם על תלמידי גן בני ארבע. על פי הנטען המטרה היא לזהות תלמידים שמפריעים במהלך השיעור כשהמורה מסתובב אל הלוח. לחברה שמשווקת את אמצעי המעקב הנפלא הזה, קוראים, איך לא, Classwatch. למי שמתעניין, המערכת עולה בסביבות ה-3,000 ליש"ט, אבל יש גם הסדר ליסינג - תעריף חודשי לכל כיתה במעקב. משרד המפקח על הפרטיות בבריטניה התריע שמדובר במעקב לא חוקי, ודרש לדעת מהי התכלית המדויקת.



סוג חדש של פדגוגיה.


מעניין לדעת איך נראים ילדים שמסיימים 12 שנים תחת מעקב מתמיד. כמה שונה הם נראים מהיצורים שכאן משמאל? לי באופן אישי, נראה קצת מפחיד לחיות בחברה שתנוהל על ידם ביום מן הימים.

* * * * *

הנה משהו שכתבה ח"כ שלי יחימביץ לפני שנה בערך על מצלמות מעקב בגני ילדים:


"למרבה הצער, רוב הילדים הנופלים קורבן להתעללות הם קורבנות של הוריהם, ולא של הגננת, והקן המשפחתי, האמור להיות מגון מכל רע, עלול להיות מקום מאוד אלים. האם נשים מצלמת מעקב בכל בית כדי לוודא שהתינוק אינו מוזנח, הילד אינו מוכה, והנערה אינה קורבן של גלוי עריות? כמובן שלא. איש מאתנו אינו רוצה להיות מושא למעקב מצולם 24 שעות ביממה, וגם לא שעה ביממה, רק משום שיש הסתברות סטטיסטית מסויימת שהוא עבריין. זו פגיעה קשה ביותר בפרטיות.

המנהג המגונה של השימוש במצלמות מעקב הופך נפוץ יותר ויותר. עובדים רבים מתלוננים באזניי על כך שהם חשים נרדפים ונעקבים, כיוון שהם מצולמים בלא הרף. גם הגננת היא עובדת, ואדם, ויש לה זכות לפרטיות כמו לכל אחד מאיתנו. אצבע על הדופק, להיות קשובים לילדים, לשוחח עם הגננת, להיות רגישים לצרימות – כל אלה התנהגויות הוריות טבעיות שאמורות להיות כלי לדעת מה שלום הילדים שלנו בלי להפוך את חיינו לאירוע מצולם ונעקב נוסח 1984 של אורוול.

לדיון שהתקיים בועדה לזכויות הילד בנושא דומה, עיקוב של הורים אחר ילדיהם באינטרנט באמצעות מצלמות, כנסו"




* * * * *

עידכון מאוחר:
ועוד כמה דברים:
.
משהו ישן מ"הארץ" 22.4.02 (במקור - NY Times): "מציצים לתינוק של השכן". מתייחס למהדורה האלחוטית של מצלמות מעקב, במיוחד במרחב הפרטי.
ynet 9.3.05 "ברק משיקה שירות מעקב באמצעות מצלמות אלחוטיות". בעקבות בהלת המטפלות: 013 ברק משיקה שירות מצלמות אלחוטיות לבית למעקב באמצעות המחשב "
ynet 20.3.05 "מחאה נגד מצלמות מעקב בתיכון "דרסקי" בעכו": בעקבות הצבת מצלמות מעקב בבית הספר התיכון אורט "דרסקי" בעכו, השביתו התלמידים את הלימודים היום (א'). תלמיד בבית הספר כתב לנו באימייל האדום: "אנחנו איננו מתמודדים בתוכנית הריאלטי "פרוייקט Y", ואיננו, חס וחלילה, אסירים בבית סוהר. דרשנו מההנהלה להסיר את כל המצלמות תוך 3 שבועות עד ה-20.3, והם אפילו לא התייחסו! לכן, הוחלט לשבות, ומאות תלמידים לא הגיעו לביה"ס היום". אתר המחאה נגד המצלמות.



ynet 24.5.01 "אין לאן לברוח": אם אתם מסתובבים ברחוב בבריטניה, קרוב לוודאי שעוקבות אחריכם מצלמות. בקרוב בבית?
Brent Champaco Cameras catch kiss, raising questions Thenewstribune 26.4.07

8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

טוב נו, אצלנו לא צריך את זה בכיתות. למורות שלנו יש עיניים בגב.

מצלמות מעקב אמר/ה...

אני כבעלי חברה המתקינה מצלמות אבטחה באופן אישי וכהורה לילדים קטנים אני סובר כי התקנת מצלמות מעקב בגני ילדים ובתי ספר הינו הדבר הנכון לעשות ואין לנו ההורים להזניח מחשבתנו ממעקב אחר הפעולות המתבצעות בגנים ואופי התנהגות הגננות ולסמוך על בתי הספר כי אנו מפקידים את ילדנו ולא מפקירים.

מצלמות אבטחה אמר/ה...

לפעמים שוכחים שבסוף מישהו צריך לעקוב אחר צילומי מצלמות אבטחה בצורה קפדנית. אחרת זה טוב רק כדי לאסוף ראיות בדיעבד. מומלץ צריך להקפיד על בקר/ית ערני/ת לתגובה בזמן אמת.

לוח מודעות יד שניה אמר/ה...

אני בעד היוזמה הזאת זה פשוט שומר על הילדים שלנו ומציל חיים

מצלמה נסתרת אמר/ה...

ידוע שהצבת מצלמות סמויות בחדרי שינה של ילדים זו גם דרך לעקוב אחר ההתנהגות שלהם כאשר המבוגרים לא בסביבה.

מלונות באילת אמר/ה...

אני בעד!!!

הדפסת כרטיסי ביקור אמר/ה...

אני חושב שזה מיותר...

comvision אמר/ה...

אני אישית בעד מצלמות אבטחה בבתי הספר אבל מיקרופנים טוב שהם לא הגזימו

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park