יום שלישי, 30 בדצמבר 2008

בריטניה - עבריינות במאגרי המידע המשטרתיים

ה-BBC מדווח על הרשעתו של שוטר בשם אמרדיפ ג'והאל, שהורשע בניצול לרעה של מאגר מידע משטרתי. ג'והאל היה מופקד בתחנת משטרה בווסטמינסטר על מאגרי המידע המשטרתיים. הוא שלח מכתבי סחיטה ל-11 עברייני מין ועבריינים אחרים, שנכללו במאגר המשטרתי ואיים עליהם לחשוף את עברם הפלילי בפני שכניהם וקרוביהם אם לא ישלמו עשרות אלפי ליש"ט עבור "my understanding silence". דובר הסקוטלנד-יארד, הודיע, שלמשטרה יש הנחיות נוקשות ביחס למאגרי מידע מודיעינים ושכל ניצול לרעה של המידע נתקל בתגובה חמורה. אבל בבלוג where is your data ממאנים להירגע וסוקרים דוגמאות נוספות לניצול לרעה של מאגרי מידע משטרתיים ומדינתיים - מקרים שמטילים ספק במידת היעילות של הממשלה בתפקידה כשומר נאמן של מידע אישי.
.
בשבועות הקרובים אשתדל לפרסם עוד מקרים ודוגמאות כדי להמחיש את חולשתה של החוליה האנושית בשרשרת אבטחת המידע. נכון. זה לא אומר שצריכים לוותר על יתרונות הטכנולוגיה או על מאגר מידע. זה רק אומר, שבמסגרת האיזון שעורכים לפני שמחליטים האם להקים מאגר מידע אישי ורגיש, חייבים להביא בחשבון גם את החוליה הזו. ועם המנטרה הזו אני מתכוון להמשיך ולהציק.
.
קריאה נוספת:
Pc's greed led to blackmail plot - BBC 18.12.08; Pc denies blackmailing offenders - BBC 8.12.08; 'Blackmail' officer breaks down - BBC 10.12.08; Data Misuse: Police - WhereIsYourData 22.12.08; Police Officer Pleads Guilty to Breach of Data Protection Law - WhereIsYourData 20.6.08; Data Protection Act - 12 month Sentance - WhereIsYourData 20.6.08; Examples of Data Misuse in the government - WhereIsYourData 22.6.08

אין תגובות:

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park