יום שלישי, 2 בדצמבר 2008

אל תאמרו "לא ידענו": מחר גם הבנקים יחזיקו בנתונים הביומטריים שלנו

.
גיא גרימלנד ב"הארץ" מספר על החתימה החגיגית של ההסכם להנפקת תעודות זהות חכמות. יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל הוא שהולך לנהל עבור המדינה את המידע הביומטרי שלנו."שישנה כוונה להאיץ את הטיפול החקיקתי בנושא, כך שתעודות זהות החכמות יכללו אמצעי זיהוי ביומטריים". מעניין כמה זמן ידוע למר בקולה את מה שאנחנו גילינו רק בימים האחרונים - ששר הפנים מפעיל לחצים ומבקש שיהיה דיון מזורז וחטוף ביוזמת חקיקה כל כך רגישה דווקא עכשיו, בפגרה ובחסות ערפל הקרב של מערכת הבחירות.
.
בכלל, נראה שבחברת HP יודעים עוד כמה דברים שאנחנו, האזרחים עדיין לא יודעים. בצהלות חגיגת טקס החתימה על ההסכם בישר לנו מר בוקולה גם, ש...:
.
"יתכן כי בעתיד ישמשו התעודות את האזרחים גם בהזדהות מול הבנקים, למשל. 'זה יאפשר לגופים 'לרכב' על תעודות הזהות החכמות ולהציע זיהוי במקומות שכיום קשה ליישם היום."
.
ואנחנו, תמימים שכמונו, חשבנו שרק משרד הפנים המשטרה וכוחות הביטחון יוכלו לבדוק את הנתונים הביומטריים שלנו. חשבנו. אז מה? תתחילו להתרגל: במדינת האח הגדול מישהו אחר חושב בשבילנו. האם יתכן ששר הפנים, שמדהיר הצעת חוק מסוכנת כל כך, ומבטיח לנו כל מיני הבטחות מרגיעות, כבר ישב עם אנשי HP ושירטט איתם את השלב הבא: לאחר שאנחנו נבלע את הגלולה המרה, נתייאש ונתרגל לכך, שטביעות האצבע שלנו והנתונים הביומטריים האחרים מפוזרים בכל פינה, או אז ישלפו לנו את השפן הבא מהכובע, וירשו גם לבנקים ולגופים פרטיים אחרים לשים את היד על הביומטריה שלנו?
.
או כמו שהטיב להגדיר זאת מנכ"ל HP - בעל הבית החדש של המידע הביומטרי שלנו: גם גופים פרטיים יוכלו "לרכב" על תעודות הזהות הביומטריות שלנו.
.
תוספת 2.12.2008: וראו מה יהונתן קלינגר כתב על זה.

אין תגובות:

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park