יום שלישי, 4 בנובמבר 2008

הזמן קצר ומלאכת רמיסת הזכויות מרובה

הניו-יורק טיימס חרד מהנזקים שעוד צפויים לזכויות האדם ולאיכות הסביבה מצד ממשל בוש ב-77 הימים שנותרו לו.
So Little Time, So Much Damage אומר מאמר המערכת של הניו-יורק טיימס על ימיו האחרונים של ממשל בוש.
בין יתר נזקיו האחרונים של הממשל - רמיסת הזכויות האזרחיות תוך שימוש ציני ב"מלחמה בטרור". בחודש האחרון הזדרז, כזכור, התובע הכללי להוציא נהלים חדשים, המאפשרים ל-F.B.I. להשתמש בטכניקות פולשניות לשם איסוף מידע על האזרחים בהתאם לפרופיילינג גזעי, אתני ודתי, אפילו כשאין שום ראיה או חשד קונקרטי שיצדיקו זאת . הממשל ממשיך להפגין את יחסו המזלזל כלפי זכויות האדם וסמכויות הקונגרס, ומתעלם מנורמות המחייבות דיווח לאומה על כל פעילות, שעלולה לפגוע בפרטיות האזרחים, בנימוק שיש לו ממילא סמכות לשנות דו"ח שכזה. ג'ורג' אורוול, אומר מאמר המערכת, לא יכול היה לעשות זאת טוב יותר.
יקח שנים לנשיא הבא לגלות את כל הנזקים הללו ולהשיב את המצב לקדמותו. בעוד מספר שעות נדע מי יהיה הנשיא הבא. נקווה לפחות שהסקרים לא טועים.
תוספת מאוחרת 6.11.2008: בבלוג של ה-ACLU (מופיע גם כאן) הכינו רשימה מומלצת של תיקונים עבור הנשיא אובמה. כשקראתי את הרשימה, התחזקה אצלי תחושת אי הנוחות, שלוותה אותי עוד כשכתבתי את הדברים שלמעלה, לנוכח העובדה שהתמקדתי רק בפגיעה בפרטיות ולא בפגיעות חמורות עוד יותר בזכויות אדם מצד ממשל בוש. אז כנראה שלא מיותר לציין, שההתמקדות שלי בתחום מסויים, אינה מעידה על סדר העדיפויות שלי. וחוץ מזה, כמו שאמרתי כבר בהתחלה - זכויות אדם אינן ניתנות לחלוקה. מסתבר שזה כך גם אצל אויבי זכויות האדם.
מאוחרת עוד יותר: Tim Jones באתר ה-EEF עם אג'נדת הפרטיות שהוא מציע לממשל החדש: A Privacy Agenda For The New Administration

אין תגובות:

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park