יום שלישי, 21 באוקטובר 2008

סמכויות חקירה חדשות ל-FBI - עוד הזמנה לניצול לרעה של כוח

גם בימיו האחרונים ממשל בוש אינו נח לרגע - מרחיב את סמכויות המעקב ולרמוס את זכויות הפרט ואת החוקה האמריקאית.


עדיין לא ברור היקף ההפרות שביצע הממשל בוש נגד חירויות הפרט בשם המלחמה בטרור. אבל גם בימים אלה במקביל לאריזת המזוודות ממשיך הממשל במלאכה המפוקפקת. בחודש האחרון הוציא התובע הכללי Michael B. Mukasey כללים חדשים, שמרחיבים באופן ניכר את סמכויות המעקב של ה-FBI, וזאת גם במקרים שאין בסיס לחשוד שמתבצעת עבירה. די ב"איום" כללי ולא ספציפי כדי שאנשי הסוכנות הפדראלית יוכלו לנהל חקירה מקיפה נגד אדם גם כשאין ראיה מינימאלית על פעילות פלילית (ראו בדיווח ב-NY Times).
סנאטורים טוענים, שהכללים החדשים נותנים אישור מפחיד לממשלה לרגל אחרי אזרחים שומרי חוק בהתבסס על הפרופיל האתני והלאומי או בשל הפעילות הפוליטית שלהם. כמובן, כמובן שהתובע הכללי הצהיר שהכללים החדשים ייושמו תוך שמירה על החוקה האמריקאית. הבעייה היא שלממשל היוצא יש רקורד מרשים של הפרות חוקתיות תוך שימוש בסמכויות חקירה וריגול - חוקיות ושאינן חוקיות. כך, למשל, לפני ימים אחדים סיפרתי כאן על החשיפה של ציתות חסר בסיס חוקי, שביצעה סוכנות אחרת, ה-NSA באיצטלה של מלחמה בטרור.
ובאשר ל-FBI - גם לסוכנות זו יש "עבר" מרשים של ניצול לרעה של כוח, כמו, למשל, ריגול אחר ארגוני זכויות אדם או פעילי שלום (ראו שוב בדיווח ב-NY Times). בראיון שנתן בחודש שעבר לרדיו "סלון" אמר Michael German - סוכן FBI בעבר ויועץ מדיניות ל-ACLU בהווה:
"The agents have basically unfettered authority to go out and really conduct invasive investigations against innocent people who have done nothing to give the FBI any level of suspicion that they're doing something wrong, and that's extraordinary. That's a power the FBI hasn't had since J. Edgar Hoover was in charge. And that's something people have to recognize - there's a reason that the FBI's power was circumscribed, and that's because, when it wasn't, they went far beyond what any reasonable person would have thought they should do. And what people have to realize about that time period is that those investigation were very ineffective."
התובע הכללי דחה את דרישתם של הסנטורים לדחות את כניסתם לתוקף של הכללים החדשים, ועושה רושם שהוא דווקא נחפז לבצע שינויים בטרם יעזוב הנשיא בוש את הבית הלבן. מאמר המערכת של הניו-יורק טיימס מזהיר מפני הכללי החדשים וקורא לנשיא החדש, שיבחר בחודש הבא, לעשות בדק בית לגבי הכללים והפרוצדורות שפוגעות בזכויות האדם באיצטלה של מלחמה בטרור.
קריאה נוספת:
Racial Profiling Eyed for Terror Probes - abcNews 2.7.2008
F.B.I. Says It Obtained Reporters’ Phone Records - Washingtonpost 8.8.2008
U.S. May Ease Police Spy Rules - Washingtonpost 16.8.2008
Law Enforcement Goes Back to School This Fall - ACLU Blog 12.9.2008
New FBI Guidelines Open Door to Further Abuse - ACLU 12.9.2008
Rule Changes Would Give FBI Agents Extensive New Powers - Washingtonpost 12.9.2008
ACLU Coalition Letter to Senate and House Judiciary Committee Leadership - ACLU 16.9.2008
ACLU Reaffirms Opposition To Unconstitutional FBI Guidelines - ACLU 17.9.2008
New Domestic Intelligence Agency Has 800,000+ Agents - Daily Kos (ACLU) 17.4.2008
ומשהו קצת יותר ליצני:
Coretta Scott King's Wiretap Ends - TheOnion 18.12.2006

אין תגובות:

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park