יום ראשון, 12 באוקטובר 2008

הנשיא בוש מצותת ומשקר

הנשיא בוש הבטיח אבל שיקר: סוכנות הביטחון הלאומית צותתה לשיחות פרטיות של אזרחים אמריקאים.

סמכויות המעקב, שנטל ממשל בוש במטרה להתגונן מפני אלקעידה, שימשו את ה-NSA (ר"ת של National Security Agency) כדי לצותת לשיחות, שניהלו אזרחים תמימים, ולעקוב אחר עבודתם של עיתונאים, פעילי זכויות אדם ועורכי דין. רשת ABC News שידרה את סיפורם של שני עובדי מדינה לשעבר, שהצטוו לצותת לשיחות פרטיות שניהלו אמריקאים ששהו בחו"ל עם חברים ובני משפחה. בכתבה מוצגים זה מול זה קטעי ארכיון, שבהם מתחייב הנשיא בוש שוב ושוב, שמדובר במעקב אחר טרוריסטים זרים, ומולם דבריהם של מי שביצעו בפועל את פעולות המעקב.
רק ביולי האחרון אישר הקונגרס האמריקאי תיקון חקיקה (FISA - The Foreign Intelligence Surveillance Act ), שמתירה לממשל לבצע מעקב אחר שיחות בינלאומיות של אזרחים אמריקאים ללא צורך בצו שיפוטי, כמתחייב מן החוקה האמריקאית. קודם לכן ביצע הממשל את הציתותים הללו מבלי שתהיה לו סמכות חוקית לעשות זאת. ה-ACLU מנהל מערכה ציבורית ומשפטית בעניין זה, והסקופ של ABC News מאושש את טענותיו.
מעבר לפגיעה בפרטיות, חותרות פעולות המעקב הלא חוקי הזה, תחת עבודתם החשובה של עיתונאים ושל פעילי זכויות אדם, ומסכנים את מקורותיהם (ראו הרחבה בבלוג של ACLU, ובאותו בלוג גם פוסט של פעיל Human Rights Watch).
שוב מוכח, ולא בפעם הראשונה, שסמכויות מעקב שאין פיקוח בצידן סופן שינוצלו לרעה.
see also:
The ACLU's print ad includes more than 65,000 names of people who are outraged that Congress would sell out their right to privacy -
תוספת מאוחרת:

אין תגובות:

אל תשתתפו בניסוי - אמרו לא למאגר הביומטרי

CC By Daehyun Park